ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
POETRY MOVES INTERNATIONAL FESTIVAL 2023
Οι καλλιτέχνες του 1ου POETRY MOVES INTERNATIONAL FESTIVAL 2023
Markus Schuetz (DE) | Ελένη Περικλέους Κέστα | Γιώργος Πανταζής
Γλαύκος Κοντεμενιώτης (CY | USA) | Fred Berman (USA) | Ελεονώρα Ρούσου
Δημήτρης Σπύρου
Έλενα Χριστοδουλίδου | Μαρία Μασώνου | Νικόλ Γιάννακα | Φώτης Νικολάου
Σάββας Σάββα | Μιράντα Παπανεοκλέους | Νάγια Αναστασιάδου | Κωνσταντίνα Μενοίκου |
Δέσποινα Κατσαντώνη | Κωνσταντίνα Γιαννοπούλου
George Pantazis, a lovely FRIEND, left for the Eternity on the 4.10.2023, a day after the opening of the Exihibition.
As if the Sea should part
And show a further Sea —
And that — a further — and the Three
But a presumption be —
Of Periods of Seas —
Unvisited of Shores — the Verge of Seas to be —
Eternity — is Those —
Emily Dickinson
Γιώργος ΠΑΝΤΑΖΗΣ (George PANTAZIS)
Γεννήθηκε στην Αμμόχωστο. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο του Άαχεν στη Γερμανία και σήμερα ζεί και εργάζεται στη Λεμεσό.
Βραβεύτηκε σε πολλούς Παγκύπριους φωτογραφικούς διαγωνισμούς.
Οι πιο σημαντικές φωτογραφικες εκθέσεις στις οποίες έλαβε μέρος είναι η έκθεση με τον τίτλο '9251km2' που παρουσιάστηκε στο Μόναχο (στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Κυπριακής Πρεσβείας 'Κυπριακή Άνοιξη'), Βερολίνο, Κολωνία, Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο.
H έκθεση 'Interpretation' που παρουσιάστηκε στο Μόναχο (στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Κυπριακής Πρεσβείας 'Κυπριακή Άνοιξη'), η έκθεση 'Αλμύρα' στην Πάφο και στο Βερολίνο, και οι εκθέσεις 'Το γαλάζιο φόρεμα της Κύπρου' και 'Στα αχνάρια της μνήμης' στα πλαίσια της πολιτιστικής αποκέντρωσης του υφυπουργείου Πολιτισμού.
Πρόσφατα έλαβε μέρος στην ομαδική έκθεση 'Προσφυγόσημο: Ένα γραμματόσημο για τους πρόσφυγες της Κύπρου, η ιστορία ενός συμβόλου' που παρουσιάστηκε στη Λευκωσία και στην έκθεση 'Μάνα, άφησες το παράθυρο ανοικτό...για 49 χρόνια' με αναφορά στην περίκλειστη πόλη της Αμμοχώστου, η οποία παρουσιάστηκε στη Λεμεσό.
Το 2013 εκδόθηκε το φωτογραφικό βιβλίο '9251km2 ' με φωτογραφικό υλικό από ολόκληρη την Κύπρο.
Φωτογραφίες του κόσμησαν το βιβλίο συνταγών της Μαριλένας Ιωαννίδου 'Θησαυροί της Κυπριακής Κουζίνας' βραβευμένο με το 'Gourmant, Best in the World' στην κατηγορία 'Μεσόγειος', World Cookbook Awards 2018, και επίσης της Άννας Μαραγκού 'Περπατώντας στις όχθες του Πεδιαίου ποταμού' με 31 ιστορίες για τη Λευκωσία.
Το 2016 κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο διεθνή φωτογραφικό διαγωνισμό 'International Garden Photographer of the Year' στην κατηγορία 'macro art' και το 2018 την τέταρτη θέση στον ίδιο διαγωνισμό στην κατηγορία 'ασπρόμαυρο'. Το 2021 του απονεμήθηκε το χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας Prix de la Photographie στο Παρίσι, στην κατηγορία 'nature/flowers' και την ίδια χρονιά έπαινος στην κατηγορία 'architecture/historic' του διεθνούς διαγωνισμού 'International Photography Awards'.
Markus SCHUETZ
γεννήθηκε το 1973 στο Straubing της Γερμανίας και από μικρή ηλικία το πάθος του ήταν τα σπορ και ο κινηματογράφος, έχοντας σαν πρότυπο τον Bruce Lee. Στην ηλικία των 11 χρόνων άρχισε να ασχολείται με το καράτε, για να ακολουθήσει αργότερα η πυγμαχία, ενώ στην ηλικία των 18 ανακάλυψε το Muay Thai. Σαν επαγγελματίας έλαβε μέρος σε αγώνες στην Ταϊλάνδη, Ισπανία και Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Το πάθος του για την κινηματογραφική παραγωγή ξεκίνησε από πολύ νωρίς με την πρώτη του ταινία μικρού μήκους στην ηλικία των μόλις 13 χρόνων. Εργάστηκε με διάσημα ονόματα όπως τους Oliver Stone, Jackie Chan, Ching Siu-Tung, Gordon Liu, Samuel L. Jackson, Ray Stevenson και άλλους. Για την ταινία 'Blood Ties', η οποία κέρδισε βραβεία, όπως της καλύτερης ταινίας δράσης στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου 2008 του Λος Άντζελες, εργάστηκε σαν διευθυντής παραγωγής, ενώ εμφανίστηκε σαν ηθοποιός στις ταινίες "Muay Thai Warrior" (2003), "Beautiful Boxer" (2004), "The Protector" (2005), "Sanctuary" (2009) και "Kill 'em all" (2012). Εμφανίστηκε σε περισσότερες από 100 τηλεοπτικές διαφημίσεις και επίσης εργάστηκε σαν κασκαντέρ και συντονιστής κασκαντέρ. Ταινίες μικρού μήκους, των οποίων ήταν παραγωγός, βραβεύτηκαν σε διάφορα φεστιβάλ, όπως η ταινία 'Reactions' (ειδικό βραβείο τιμής στο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου του Μονάχου). Άλλες ταινίες μικρού μήκους είναι 'Das dritte ich' και 'Temps'. Από το 2012 μέχρι και σήμερα εργάζεται και σαν επαγγελματίας φωτογράφος.
https://artyimagesphotogra.wixsite.com/photography
Markus Schuetz was born 1973 in Germany. Always being very active in sports and theater at young age, he turned pro fighter in Thailand followed by an acting career as Stunt - Actor. After ten years, in 2010, he turned towards the visual arts as filmmaker and photographer.
Ελένη ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΚΕΣΤΑ:
εικαστική φωτογράφος και καθηγήτρια φωτογραφίας στη σχολή Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1974 και σπούδασε Φωτογραφία στην Ελλάδα και στο Λονδίνο. Εργάστηκε ως φωτογράφος μόδας και διαφήμισης σε πολύ γνωστά έντυπα της Κύπρου της Ελλάδας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διδασκαλία και στην Κριτική Σκέψη της φωτογραφίας και είναι Υποψήφια Διδάκτωρ στην Κριτική και στη Φιλοσοφία της Φωτογραφίας στο Τμήμα Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Από το 2002 ασχολείται με τη διδασκαλία της φωτογραφίας στη Μέση και Ανώτερη εκπαίδευση και έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια, συνέδρια και εκδηλώσεις ως ομιλήτρια, που αφορούν στην καλλιτεχνική φωτογραφία.
Το 1997 η συμμετοχή της στον Διεθνή Διαγωνισμό Baharian, κέρδισε τις καλύτερες εντυπώσεις και απέσπασε αντίστοιχα τα δύο πρώτα βραβεία στις κατηγορίες φωτογραφία και τέχνη, ακυρώνοντας τα βραβεία 2ης και 3ης θέσης. Την ίδια χρονιά εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Φωτογραφική Biennale της Φλωρεντίας. Από το 1997 μέχρι το 2000 επιλεγόταν από το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας ως μία από τις 17 καλύτερους νέους Έλληνες Φωτογράφους.
Το 2011 εκπροσώπησε την Κύπρο στη Φωτογραφική Biennale του Βελγίου και κέρδισε την πρώτη θέση από τη συμμετοχή της Κύπρου.
Έχει συμμετάσχει σε αρκετές εκθέσεις στο εξωτερικό με πιο πρόσφατη συμμετοχή στο Φεστιβάλ "Cyprus Sping Festival 2019" που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Πρεσβεία στη Γερμανία.
Αντίστοιχα, επιμελείται φωτογραφικές εκθέσεις, ανάμεσα σε αυτές «Με ένα φλυτζάνι καφέ» 2017, που διοργανώθηκε για τα 25χρονα του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Λεμεσού, Κανάλι 6.
Η δουλειά της παρουσιάζεται σε εκδόσεις περιοδικών μόδας, διακόσμησης αλλά και εκδόσεις βιβλίων.
https://www.youtube.com/watch?v=Z6Y_CBD8rF8
Ο πιανίστας Γλαύκος ΚΟΝΤΕΜΕΝΙΩΤΗΣ & o μπασίστας Fred BERMAN «έχουν κάποια προϊστορία, έχοντας συνεργαστεί σε πολλά τζαζ τρίο και κουαρτέτα, και συνοδεύοντας τζαζ τραγουδιστές. Ο Berman είναι συνθέτης και μπασίστας, γνωστός στους κύκλους της τζαζ για τη δουλειά του κυρίως σε straight ahead τζαζ σχήματα. Ο Κοντεμενιώτης, ένας Κύπριος ομογενής που διαμένει στη Νέα Υόρκη για πάνω από 30 χρόνια τώρα, είναι διάσημος για τις επιτυχημένες συγχωνεύσεις της τζαζ με τη μουσική διαφορετικών πολιτισμών της Μεσογείου.»
«Αν ο εκκολαπτόμενος τομέας του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού μπορεί να υποδηλώνει κάτι εφήμερο, οφείλουμε να είμαστε ευγνώμονες για την καταγραφή αυτής της συνάντησης, καθώς καταγράφει την ανακάλυψη νέων και γόνιμων ηχητικών εδαφών που υπόσχονται να ωθήσουν τη μουσική σε νέα όρια. Ο μπασίστας Berman επενδύει κάθε ήχο με τεράστια λεπτομέρεια, χάρη στο λεπτομερή τρόπο ηχογράφησης, που αποκαλύπτει τις φυσικές λεπτομέρειες των χεριών που μαδούν τις χορδές, και τους περίπλοκους μηχανισμούς των δοξαριών που παρέχουν στρώματα ήχου σαν να βρίσκονται σε προσχεδιασμένη αντίστιξη με τον συνεργάτη του πιανίστα. Το εξαιρετικό εύρος της έκφρασης του Κοντεμενιώτη διοχετεύεται σε μια καταφατική ανάκληση δυνάμεων και ιδεών που, όταν συναντώνται με αυτές του Μπέρμαν, προσκαλούν το κοινό σε μια απρόβλεπτη ακουστική εμπειρία. Υπάρχουν κόμβοι, υπάρχει σιωπή, υπάρχει μουσική.»
«Στο επίκεντρο αυτής της αξιοσημείωτης συνεργασίας βρίσκεται η επικοινωνία, η έντονη ενεργητική ακρόαση και μια διερευνητική ηχητική ανταλλαγή που προσκαλεί τους ακροατές σε έναν σαγηνευτικό ηχητικό κόσμο διευρυμένης αντίληψης.» (αποσπάσματα από την κριτική του Αλέξανδρου Γαγάτση - 12 Ιουνίου 2022, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ)
- Pianist Glafkos KONTEMENIOTIS &
- bassist Fred BERMAN
have some history, having worked together in numerous jazz trio and quartet settings, as well as backing up vocalists. Berman is a composer and bassist known among jazz circles for his work mostly in straight ahead jazz settings. Kontemeniotis, an expatriated Cypriot residing in New York for over 30 years now, is celebrated for his successful fusions of jazz with the music of diverse cultures of the Mediterranean. Knowledgable listeners, friends and colleagues, may therefore be surprised by the more adventurous collaboration documented here, in which the two musicians improvise freely.
There is much story telling and succinct musical correspondence here, to the extent that the first time of listening this album I questioned the degree to which the music was truly improvised. Inevitably for two musicians with such strong backgrounds in jazz, there is much on offer here to make one relate this recording to the genre. In some of the tracks one may go as far as to delineate some of their direct influences: Thelonious Monk is one of the many that come to mind when listening to 'Lost in Finds', one of the eight tracks on offer here. Is this free jazz then? The result certainly departs from any norm. After all, what is jazz, and what exactly is being freed here? One may question the delineation of genre altogether; in one of my favorite quotes, historian Scott DeVeaux famously proclaimed that 'It is an article of faith that some central essence named jazz remains constant throughout all the dramatic transformations that have resulted in modern day jazz'. From Ornette Coleman's adventurous expulsions in the 1950s, to Evan Parker's more contemporary extemporisations today, creative improvising musicians have gradually let go of the melody, harmony and/or form, experimenting along the way with instrumentation and technology among countless other parameters to create a nexus of lineage and a tradition of seeking freedom outside of established norms. Whatever the space that this album will occupy—commentators and time will tell—the strong jazz influences by means of musical correspondence linger throughout this album; yet, the music escapes categorisation altogether, making their collaboration all the more worthy of attention.
If the burgeoning field of free improv may imply something ephemeral, we ought to be thankful for the recording of this encounter as it documents the discovery of new and fertile sonic territories that promise to push the music to new boundaries. Bassist Berman invests each sound with tremendous detail, thanks to miking that reveals the physical minutiae of the hands plucking the strings, and the intricate mechanics of bowed strings that supply layers of sound as if in a preplanned counterpoint with his collaborative pianist. Kontemeniotis' outstanding breadth of expression is channelled into an affirmative recollection of forces and ideas which, when met with Berman's, invite audiences into an unpredictable listening experience. There are nodes; there is silence; there is music. Of course, by accounting for the sonic product here and selecting among an infinity of features it is inevitable to circumscribe what is salient for the purpose. I would therefore caution listeners against the natural tendency of the analytic approach, having unimpeachably distinguished parts, to hear the parts, rather than the systemic whole to which they belong, as of primary significance. At the center of this remarkable collaboration is communication, intense active listening, and an exploratory sonic exchange that invites listeners into a captivating sound world of expanded perception. The result does not disappoint. -
(Alexander Gagatsis - June 12, 2022, University of Manchester)
Glafkos KONTEMENIOTIS
ιs an active New York based, pianist, arranger and composer. He has performed in well-known jazz clubs such as the Blue Note, Iridium, Birdland, Kitano, and venues including Alice Tully Hall and Schomburg Theatre, as well as universities across the country including Yale and Princeton. His compositions, arrangements and piano playing are featured in various recordings including his own trio recording "Progress" released in 2007. Critics have praised his work with quotes like ..."an under-recognized force of Jazz to be reckoned with"... and "...absolutely stunning on piano..."
He was born in Cyprus, where he started his musical studies at an early age and was in love "at first sound" with Jazz in his early teens. Since migrating to New York in 1988 he studied classical piano with Paul Sheftel and jazz piano with Harold Danko at the Manhattan School of Music. He later studied with well-known jazz educator Mike Longo and composer Anthony Branker. He holds a graduate degree in composition from Hunter College. His work has been described as "unmistakably personal", a sound that incorporates elements and echoes from various musical and emotional experiences. At the heart of those emotional experiences are the episodes of 1974 in Cyprus, which he feels their reflection though the years are a source of continuous inspiration. His second release as a leader "Yugen" featuring a program of all original compositions and a few of Νew Υork's finest musicians, Joel Frahm, Marcus Mclaurine and Dave Meade was released in September 2019. Since then, he and bassist Fred Berman recorded an album of free improvisations entitled "Out Of In". He also recorded "Places Gone" a trio album with bassist Fred Berman and drummer Scott Neumann was released in 2023 and features 12 of new original compositions.
As a composer, often called "prolific" by his colleagues, he wrote well over 100 jazz pieces. A few of them are featured in his recordings. One of his early compositions "All About Monk", won an honorable mention in the finals of the prestigious "International Songwriting Competition" in 2022.
www.glafkosjazz.com
https://www.facebook.com/glafkosjazz/
Γλαύκος ΚΟΝΤΕΜΕΝΙΩΤΗΣ:
είναι ενεργός πιανίστας, ενορχηστρωτής και συνθέτης με έδρα τη Νέα Υόρκη. Έχει εμφανιστεί σε γνωστά τζαζ κλαμπ, όπως το Blue Note, το Iridium, το Birdland, το Kitano, και σε χώρους όπως το Alice Tully Hall και το Schomburg Theatre, καθώς και σε πανεπιστήμια της χώρας, όπως το Yale και το Princeton. Συνδράμει ως συνθέτης, ενορχηστρωτής και πιανίστας σε διάφορες ηχογραφήσεις, ενώ το 2007 κυκλοφόρησε το προσωπικό του άλμπουμ "Progress". Οι κριτικοί έχουν επαινέσει το έργο του εμφαντικά όπως «μια υποαναγνωρισμένη δύναμη της τζαζ που πρέπει να υπολογίζεται ... » και «...απολύτως εκπληκτικός στο πιάνο...».
Γεννήθηκε στην Κύπρο, όπου ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε νεαρή ηλικία και ερωτεύτηκε την τζαζ στα πρώτα του εφηβικά χρόνια «με τον πρώτο ήχο». Από το 1988 που μετανάστευσε στη Νέα Υόρκη, σπούδασε κλασικό πιάνο με τον Paul Sheftel και τζαζ πιάνο με τον Harold Danko στο Manhattan School of Music. Αργότερα, σπούδασε με τον γνωστό παιδαγωγό της τζαζ Mike Longo και τον συνθέτη Anthony Branker. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη σύνθεση από το Hunter College. Το έργο του έχει περιγραφεί ως «αδιαμφισβήτητα προσωπικό», ένας ήχος που ενσωματώνει στοιχεία και απόηχους από διάφορες μουσικές και συναισθηματικές εμπειρίες. Στο επίκεντρο αυτών των συναισθηματικών εμπειριών βρίσκονται τα επεισόδια του 1974 στην Κύπρο, που αισθάνεται ότι η αντανάκλασή τους μέσα στα χρόνια αποτελεί πηγή συνεχούς έμπνευσης. Στο δεύτερο άλμπουμ του, με τον τίτλο "Yugen" (2019) περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα με αποκλειστικά πρωτότυπες συνθέσεις και μερικούς από τους καλύτερους μουσικούς της Νέας Υόρκης, τους Joel Frahm, Marcus Mclaurine και Dave Meade.
Έκτοτε, μαζί με τον μπασίστα Fred Berman ηχογράφησαν ένα άλμπουμ ελεύθερων αυτοσχεδιασμών με τίτλο "Out Of In". Ηχογράφησε επίσης το "Places Gone" ένα τρίο άλμπουμ με τον μπασίστα Fred Berman και τον ντράμερ Scott Neumann που κυκλοφόρησε το 2023 και περιλαμβάνει 12 νέες πρωτότυπες συνθέσεις.
Ως συνθέτης, που συχνά χαρακτηρίζεται εγκωμιαστικά από τους συναδέλφους του «ιδιαίτερα δημιουργικός», έγραψε πάνω από 100 κομμάτια τζαζ. Μερικά από αυτά περιλαμβάνονται στις ηχογραφήσεις του. Μια από τις πρώτες του συνθέσεις "All About Monk", κέρδισε τιμητική διάκριση στους τελικούς του υψηλού κύρους διαγωνισμού "International Songwriting Competition" το 2022.
Fred BERMAN
was born in Brooklyn, New York and has lived virtually his whole life in New York City. His bass playing began in the New York City public school system where he studied classical music and played in numerous school and regional youth orchestras. While in high school he discovered jazz by way of public television and became obsessed with the art form.
He studied bass in Berklee College of Music in Boston with John Neves and Bill Curtis and became an active participant in the local jazz scene. Upon graduation he moved back to New York finding his own path in highly eclectic pursuits in the city's jazz scene.
Having a family to support necessitated Fred's becoming a teacher in the NYC public schools. Fred received master degrees in Education and Jazz Studies from Queens College. For the latter program Fred received the 1977 ASCAP Jazz Composer Scholarship. Fred was fortunate to study with Jimmy Heath and Roland Hanna, both of whom he played gigs with. He also studied advanced bass techniques with Buster Williams. Fred's teaching included 15 years at The Louis Armstrong Middle School where he taught Orchestra and Jazz History. He also conducted the Queens NY Youth Orchestra performing twice at Carnegie Hall. Since retiring from teaching in 2017 Fred has been taking full advantage of his increased time for pursuing his musical interests as a bassist composer and arranger.
Fred appreciates having experiences playing Jazz in settings from highly traditional to ultra modern. Some of the people Fred has shared the stage with are Jimmy Knepper, Tiny Grimes, Jack Wilson, Dave Burns, Richard Wyands, Roland Hanna, Jabbo Smith, Valery Ponamarev, Bross Townsend, Curtis Boyd, Patti Wicks, Arnie Laurence, Paul Jeffries, Jaki Byard, Budd Johnson, Jimmy Heath, Lionel Hampton, Freddie Cole, Chuck Wayne, Keith Copeland, Paula Jeanine Bennett, Ben Riley, George Kelley, Chris Woods, Jeb Patton, Luis Perdomo.
Most recent recordings include a duo with Glafkos Kontemeniotis and trio with Glafkos and Scott Neumann.
Fred Berman:
γεννήθηκε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης και ζει σχεδόν όλη του τη ζωή στη Νέα Υόρκη. Ξεκίνησε να παίζει μπάσο στο δημόσιο σχολείο της Νέας Υόρκης, όπου σπούδασε κλασική μουσική και έπαιξε σε πολλές σχολικές και περιφερειακές ορχήστρες νέων. Ανακάλυψε την τζαζ μέσω της τηλεόρασης κατά τη διάρκεια του Λυκείου αποκτώντας εμμονή με αυτή τη μορφή τέχνης. Φοίτησε στο Berklee College of Music στη Βοστώνη σπουδάζοντας μπάσο με τους John Neves και Bill Curtis και παράλληλα συμμετείχε ενεργά στην τοπική τζαζ σκηνή. Μετά την αποφοίτησή του μετακόμισε πίσω στη Νέα Υόρκη βρίσκοντας το δικό του δρόμο σε επιλεγμένες συνεργασίες στη τζαζ σκηνή της πόλης.
Έχοντας μια οικογένεια να συντηρήσει, ο Fred έγινε δάσκαλος στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης, και απέκτησε μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση και στις σπουδές τζαζ από το Queens College. Για το τελευταίο πρόγραμμα, ο Fred έλαβε το 1977 την υποτροφία ASCAP Jazz Composer Scholarship. Είχε την τύχη να σπουδάσει με τον Jimmy Heath και τον Roland Hanna, με τους οποίους έπαιζε σε συναυλίες. Σπούδασε επίσης προηγμένες τεχνικές μπάσου με τον Buster Williams.
Ο Fred δίδαξε για 15 χρόνια στο Louis Armstrong Middle School ορχήστρα και ιστορία της τζαζ. Διηύθυνε επίσης την Ορχήστρα Νέων του Κουίνς της Νέας Υόρκης, η οποία εμφανίστηκε δύο φορές στο Carnegie Hall. Από τότε που αποσύρθηκε από τη διδασκαλία το 2017, ο Fred εκμεταλλεύεται πλήρως τον χρόνο του για να ασχοληθεί με τα μουσικά του ενδιαφέροντα ως μπασίστας συνθέτης και ενορχηστρωτής.
Ο Fred εκτιμά την εμπειρία του να παίζει τζαζ σε περιβάλλοντα από άκρως παραδοσιακά έως εξαιρετικά μοντέρνα. Έχει μοιραστεί τη σκηνή με μουσικούς όπως τους Jimmy Knepper, Tiny Grimes, Jack Wilson, Dave Burns, Richard Wyands, Roland Hanna, Jabbo Smith, Valery Ponamarev, Bross Townsend, Curtis Boyd, Patti Wicks, Arnie Laurence, Paul Jeffries, Jaki Byard, Budd Johnson, Jimmy Heath, Lionel Hampton, Freddie Cole, Chuck Wayne, Keith Copeland, Paula Jeanine Bennett, Ben Riley, George Kelley, Chris Woods, Jeb Patton, Luis Perdomo.
Οι πιο πρόσφατες ηχογραφήσεις του περιλαμβάνουν ένα ντουέτο με τον Γλαύκο Κοντεμενιώτη και ένα τρίο με τον Γλαύκο και τον Scott Neumann.
Ελεονώρα ΡΟΥΣΟΥ: ξεκίνησε τη μουσική της διαδρομή σε ηλικία πέντε ετών στο Εθνικό Ωδείο Κύπρου, απ' όπου αποφοίτησε με Άριστα Παμψηφεί μετά Διακρίσεως και δικαιώματος Δεξιοτεχνίας στο πιάνο με την καθηγήτρια Λουλού Συμεωνίδου και με Άριστα Παμψηφεί στο φλάουτο με τον καθηγητή Ρένο Ιερίδη. Μετέπειτα σπούδασε κλασικό πιάνο με τη Yolande Wrigley (BMus Hons) όπου της απονεμήθηκε η υποτροφία-βραβείο Sir Thomas Beecham, και ψυχολογία μουσικής με τη Jane Davidson και τον Eric Clarke στο πανεπιστήμιο του Sheffield (MA Psychology of Music). Στη συνέχεια αποφοίτησε από το κονσερβατόριο του Ρότερνταμ όπου σπούδασε τζαζ φλάουτο με τους Bart Platteau και Simon Rigter κερδίζοντας το Huygens Scholarship Program (2011-2012).
Είναι ενεργή μουσικός και έχει συμμετάσχει με πλειάδα
καλλιτεχνών σε ηχογραφήσεις και συναυλίες τζαζ, κλασικής,
παραδοσιακής, έντεχνης, μοντέρνας, έθνικ και εναλλακτικής
μουσικής τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό - North
Sea Jazz festival (NED), Europalia Music festival (BEL),
Rotterdam Architecture festival (NED), Zyprische Frühling
(GER), Epidavros Theater festival (GRE), Kypria Festival
(CY), Axiothea Festival (CY), Zyprische Miniaturen (GER) ,
Pafos 2017 (CY), Zyprische Momente (GER). Συνεργάζεται
με θεατρικές ομάδες και οργανισμούς σε τακτική βάση
ως music coach, ενορχηστρωτής και μουσικός (ΘΟΚ,
Θέατρο Λέξη, Paravan productions, Θεατρική ομάδα
Περσόνα, Φανταστικό θέατρο κλπ.). Έχει βρεθεί επί
σκηνής με μουσικούς όπως οι Σταύρος Λάντσιας, Σταμάτης
Κραουνάκης και Κώστας Κακογιάννης. Έχει τη βάση της
στην Κύπρο και ετοιμάζει το πρώτο της σόλο άλμπουμ με τον
τίτλο «Χαρά».
Eleonora ROUSSOU
Performer: Flutist, Pianist, Vocalist.Educator: piano, flute, diaphragmatic breath, coach
Eleonora Roussou begins her musical journey at the age of five at the National Conservatoire of Cyprus, where she attains diplomas cum laude in classical piano (prof. Loullou Symeonides) and classical flute (prof. Renos Ierides). She studies classical piano with Yolande Wrigley at the University of Sheffield (BMus Hons), where she is awarded the Sir Thomas Beecham Scholarship, and Psychology of Music with Jane Davidson and Eric Clarke (MA Psychology of Music). Furthermore, she studies Jazz Flute Performance at Codarts Conservatorium Rotterdam (BA Jazz Performance) with Bart Platteau and Simon Rigter, where she is awarded the Huygens Scholarship program (2011-2012).
Ms Roussou participates in a vast array of jazz, classical, folk and fusion music concerts as a performer and composer - North Sea Jazz festival (NED), Europalia Music festival (BEL), Rotterdam Architecture festival (NED), Zyprischer Frühling (GER), Epidavros Theater festival (GRE), Kypria Festival (CY), Axiothea Festival (CY), Zyprische Miniaturen (GER), Pafos 2017 (CY), Zyprische Momente (GER) - as well as in many album, soundtrack and advertisement recordings. She collaborates with various theatre groups in Cyprus as a music coach, arranger, and onstage performer (THOC, Theatro Lexis, Paravan Productions, Persona Theatre group et al.) and works on stage with artists such as Stavros Lantsias, Stamatis Kraounakis, and Costas Cacoyiannis. Eleonora is currently based in Cyprus as a freelance performer, composer, arranger and teacher and is preparing her first solo album, "Hará".
Ο Δημήτρης Σπύρου είναι ένας καλλιτέχνης που αγαπάει βαθιά αυτό που κάνει, και ως μουσικός, συνδυάζει με τρόπο μαεστρικό την ποίηση με τη μουσική: «Η μουσική περιέχει ποίηση και η ποίηση περιέχει μουσική. Η ποίηση όμως είναι κάτι πιο απτό, με τις λέξεις μπορείς πιο άμεσα να πραγματευτείς και να επικοινωνήσεις το πώς βλέπεις τη ζωή...».
https://www.kathimerini.com.cy/gr/politismos/moysiki/triphopoetica-ena-moysiko-poiitiko-drwmeno
Dimitris SPYROU is a musician, composer and performer from Limassol. At a young age he started experimenting with music, poetry, movement and theater.
He composes music for theater and dance performances either as a composer or a performer. He participated in performances and dance, music and theater festivals in Cyprus, Greece, Poland, France, Germany.
At 2003 he participated in tracing roads across led by the Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards in Moscow and Italy. He is also directing and composing music for short films and documentaries. He has released four albums and participated in other albums as a musician.
In 2013 and 2018 he was nominated for 'musician of the year award' and 'artist of the year award' by Cyprus Theatre Organisation.
Δημήτρης ΣΠΥΡΟΥ
είναι μουσικός, συνθέτης και performer από τη Λεμεσό. Σε νεαρή ηλικία άρχισε να πειραματίζεται με τη μουσική, την ποίηση, την κίνηση και το θέατρο.
Συνθέτει μουσική για παραστάσεις χορού και θεάτρου, στις οποίες συμμετέχει είτε ως συνθέτης, είτε ως ερμηνευτής επί σκηνής. Συμμετείχε σε παραστάσεις και φεστιβάλ χορού, μουσικής και θεάτρου στην Κύπρο, Ελλάδα, Πολωνία, Γαλλία, Γερμανία.
To 2003 συμμετείχε στο πρόγραμμα tracing roads across του Workcenter των Jerzy Grotowski και Thomas Richards στην Μόσχα και στην Ιταλία.
Σκηνοθετεί και συνθέτει επίσης μουσική για ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ. Έχει κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ ως συνθέτης, στιχουργός και ερμηνευτής ενώ συμμετείχε σε άλλους ως ερμηνευτής σε συναυλίες Κύπρο, Γερμανία, Ισπανία και Ελλάδα.
Το 2013 ήταν υποψήφιος για βραβείο καλύτερης μουσικής (βραβεία Θ.Ο.Κ.), ενώ το 2018 ήταν προτεινόμενος ως «καλλιτέχνης της χρονιάς» (βραβεία Θ.Ο.Κ.)
Φωτογραφία: Μάριος Ιωσηφίδης
Στις τόσες παραστάσεις που ανέβασες όλα αυτά τα χρόνια, υπάρχει κάποια που ξεχωρίζεις;
Την αμέσως επόμενη. Είναι αυτή που κυριαρχεί μέσα στο μυαλό μου, είναι αυτή που μου ενεργοποιεί την έμπνευση, είναι αυτή που απορροφά ολόκληρο το είναι μου. Μέχρι τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί, θα παρουσιαστεί, θα κάνει τον κύκλο της, και θα αποτελέσει και αυτή παρελθόν. Όχι, δεν είναι μια κλισέ απάντηση αυτή που δίνω. Όταν νιώθεις ενεργός καλλιτέχνης, δεν έχεις ούτε χρόνο, ούτε διάθεση, ούτε και κίνητρο, να ψάχνεις -πόσω μάλλον να ξεχωρίζεις- τα ίχνη σου στο παρελθόν.
https://mylife.com.cy/article/good-life/5702-otan-o-choros-ginetai-tropos-zoes
'Ελενα ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ
Σπούδασε χορό στην επαγγελματική σχολή χορού της Ραλλούς Μάνου στην Αθήνα, στην σχολή της Μάρθα Γκράχαμ στην Νέα Υόρκη και στο Trinity Laban Conservatory for music and dance στο Λονδίνο και στο Goldsmiths University of London(Arts Administration and cultural policy)
Toν Ιούλιο του 2016 έγινε certified GYROKINESIS® trainer.
Ίδρυσε την επαγγελματική ομάδα χορού Αμφίδρομο Χοροθέατρο το 2002. Το χορογραφικό της έργο παρουσιάστηκε σε πολλές χώρες και η ομάδα στηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Η Έλενα υπήρξε πρόεδρος της Νέας Κίνησης ομάδων χορού, χορευτών και χορογράφων Κύπρου από το 2006-2012. Είναι ιδρυτικό μέλος του Dance Lab Nicosia. Συνεργάστηκε πολλές φορές ως χορογράφος με πολλά θεατρικά σχήματα με αφετηρία την χορογραφική της δουλειά στον ΘΟΚ για το έργο Βάτραχοι σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους(φεστιβάλ Επιδαύρου). Διευθύνει το τμήμα χορού στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο. Δίδαξε δημιουργικό χορό για την προδημοτική και δημοτική εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου από το 2000-2013. To 2011 έγραψε το βιβλίο 'Ο σύγχρονος χορός στην Κύπρο 1980-2010'.
Τον Μάρτιο 2019 μετά από πρωτοβουλία της δημιουργήθηκε η Dance Lab Youth Company 14ΑΝΩ.
https://egomio.eu/
https://dialogos.com.cy/elena-christodoylidoy-telos-sta-psemata-tipote-pia-en-krypto/
«Το σώμα είναι ένα μουσείο συναισθημάτων»
Ως καλλιτέχνης αισθάνομαι πραγματικά σαν συλλέκτης εμπειριών, σαν ένα σώμα που μπορεί να αγκαλιάσει όλα αυτά στα οποία δεν μπορεί να δώσει όνομα ή να εξηγήσει. Αυτά που αγαπά, αυτά που τον φοβίζουν, αυτά που επιθυμεί, αυτά που τον τρομάζουν και τα κρατά εκεί σαν ένα μεγάλο αρχείο, ένα μουσείο συναισθημάτων. Αυτή είναι η «αποθήκη» μας, μία συλλογή θραυσμάτων ζωής, αισθήσεων και συναισθημάτων. Είναι αυτό το μέσα μας που κρύβει τα πάντα, το φως, το σκοτάδι, την αμφιβολία, την πίστη κι ό,τι άλλο μας καθορίζει. Αυτό είναι πιστεύω το μεγαλείο της τέχνης, αφού εμπεριέχει και αγκαλιάζει τα πάντα: κι αυτά που βλέπουμε αλλά κι αυτά που κρύβουμε μέσα μας.
Φώτης ΝΙΚΟΛΑΟΥ
γεννήθηκε στην Αμμόχωστο. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Χορού στην Αθήνα. Συνέχισε τις σπουδές του στη Νέα Υόρκη ως υπότροφος του Ιδρύματος Πράτσικα.
Είναι Ιδρυτής, Kαλλιτεχνικός διευθυντής και χορογράφος της Χοροθεατρικής Ομάδας X-it. Xορογράφησε τα έργα «Ο Dark Dark Dark», «Homogenesis», «TAMATA», «HeartLand - A dark forest», «A room to grow», «These gentle hearts are like shot birds falling», «Trinity», «Inland», «unravelling», «I am and I am not», «Windstrasse», «Narcissus - Mirror in the Mirror», «Icarus- FlyFall», «Lamentu», «Spiegel im Spiegel», «Waltz», «Amen», «The Ninth Hour», «Όχι Ακόμα» και «Love Shots». Έργα της ομάδας παρουσιάστηκαν σε φεστιβάλ όπως Biennale de la danse de Lyon, Tel Aviv Dance, Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Χορού Κύπρου κ.ά.
Με τον Θανάση Γεωργίου επιμελήθηκαν τις Δράσεις Δευτέρου Τριμήνου Αποθήκες ΘΟΚ 2018-2019 με τίτλο «2…5…1» και συνσκηνοθέτησαν το χοροθεατρικό έργο «Λίγο Ακόμα» για τη Πειραματική Σκηνή ΘΟΚ (2010-2011) που στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Χορογράφος στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων, Αθήνα 2004 και μόνιμο μέλος της Ομάδας Εδάφους του Δημήτρη Παπαϊωάννου (1993- 2005).
Χορογράφησε τα έργα «Kelifos και Lonely Room» (Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής), «Peer Gynt» (Φεστιβάλ Κύπρια), «7even» (Black Box Dance Company, Δανία), «Just another love story»(Θέατρο Δέντρο) και «Liebe war es nie» (ομάδα χορού Διάσταση).
Ως επιμελητής κίνησης συνεργάστηκε με σκηνοθέτες όπως Θανάσης Γεωργίου, Στάθης Λιβαθινός, Κώστας Μπάρας, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Lulu Helbek, Πάρης Ερωτοκρίτου, Γιώργος Αρμένης, Hanan Snir, Στέφανος Κοτσίκος, Ελένη Γκασούκα, Γιάννης Κακλέας, Σταμάτης Φασουλής, Νεοκλής Νεοκλέους, Άσπα Τομπούλη, Μαγδαλένα Ζήρα, Ανδρέας Αραούζος τις ομάδες Blitz, Paravan κ.ά.
Χορογράφησε τις όπερες: «Ηλέκτρα» (σκηνοθεσία Stephen Langridge-Gothenburg Opera), «Σαλώμη» (σκηνοθεσία Stephen Langridge-Malmo Opera και Jenufa, Nicola Raab), «Κάρμεν» (σκηνοθεσία Stephen Langridge), «Ορφέας και Ευρυδίκη» (σκηνοθεσία Stephen Langridge-Εθνική Λυρική Σκηνή).
Συνεργάστηκε με την Balich Worldwide Shows όπου χορογράφησε το έργο «Giudizio Universale» (Ρώμη 2018).
Συνεργάστηκε με τους χορογράφους Δημήτρη Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνο Ρήγο, Χάρη Μανταφούνη, Ζουζού Νικολούδη, Κωνσταντίνο Μίχο, Αλεξάνδρα Waierstall, Μαριλία Χρυσοσπάθη, Αποστολία Παπαδαμάκη, Φωτεινή Περδικάκη, Αριάνα Οικονόμου, Μάχη Δημητριάδου-Lindhal, Χλόη Μελίδου, Χάμιλτον Μοντέιρο, Ελεάνα Αλεξάνδρου, Μαρία Μέσση και άλλους.
Προτάθηκε για το βραβείο Arets Reumert-Καλύτερη Χορογραφία 2016 στη Δανία για το έργο «7even» καθώς και για το βραβείο χορογράφου στα Θεατρικά Βραβεία ΘΟΚ: 2010-2011 «Λίγο Ακόμα», 2014-2015 «Ιππόλυτος», 2015-2016 «Ένας αξιοπρεπής γάμος».
Τιμήθηκε με το Βραβείο Χορογραφίας στα Θεατρικά Βραβεία ΘΟΚ 2011-2012 για το έργο «Ηλέκτρα-Ορέστης, Η Δίκη» (σκηνοθεσία Hanan Snir).
https://www.fotisnikolaou.com/
https://www.thoc.org.cy/el/cv/35902/%CE%A6%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BF%CF%85
https://www.philenews.com/politismos/prosopa/article/1603747/fotis-nikolaoy-to-soma-einai-ena-moyseio-synaisthimaton
Savvas SAVVA
Musician, composer. Born in
Nicosia in 1958. He studied piano, harmony and counterpoint at the Greek
Conservatory of Nicosia with Olga Makaronikou on piano and theory with Kostas
Ioannidis. He then continued his studies at the Hellenic Conservatory of Athens,
taking instrumentation and orchestration courses with Anastasios Remoundos.
With a state scholarship he continued his studies at the Tchaikovsky State
Conservatoire in Moscow with Rima Anatolevna Hananina in piano and Albert
Simeonovich Leman in composition, graduating with a diploma in composition and
musicology. During his studies in Moscow, he won the 1st prize in three
consecutive free improvisation piano competitions, which was the first time
this had happened in such a competition.
He performed many concerts in Cyprus and abroad (Mexico, Australia, Italy, Spain, Russia, Britain, Greece, Germany, Austria). He represented Cyprus in two Youth Biennales in Bologna (Italy) and Barcelona (Spain), receiving in both cases the best reviews, impressing with his talent and professional presentation.
He has written music for all genres and forms and has collaborated with many artists and composers worldwide. His works have been performed by many orchestras and ensembles around the world including
the Academic Orchestra of Moscow, the Orchestra of the Municipality of Athens, the Orchestra of the National Radio Bucharest, the Jenaer Philharmonie, the Cyprus Symphony Orchestra, State Symphony Orchestra of Radio Sofia and the Duke University Symphony Orchestra, Athens Trio, Camerata Europaea, Choir and Orchestra of Stockholm, Academic Orchestra of St. Petersburg Oltenia Filarmonia).
He has written music for a large number of documentary films and numerous plays, and his classical repertoire is inexhaustible. His works include 7 symphonies, 3 piano concertos, violin, cello and clarinet concertos, solo piano works, chamber music (string quartets, woodwind works, octaves) two ballets, an opera and a plethora of other works, including the Concerto for 10 Pianos and Orchestra "Medieval Cyprus" and the Dance Suite for 10 Pianos "Dances and Songs of My Country".
Savva was awarded the 1st Prize by the Cyprus Theatre Organisation for his music in the play "Little Tragedies" by Alexander Pushkin. In October 2005, Savvas Savvas was included by Steinway & Sons in the prestigious list of Steinway Artists, an honour for him personally and for Cyprus in general as it concerns the world's leading artists. Since 2005 he has been the president of the Cyprus Composers' Centre. During his career he was fortunate to work with the late pianist Nicolas Economou as well as with Mikis Theodorakis.
Σάββας ΣΑΒΒΑ
Μουσικός, συνθέτης. Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1958. Σπούδασε πιάνο, αρμονία και αντίστιξη στο Ελληνικό ωδείο Λευκωσίας με την Όλγα Μακαρονικού στο πιάνο και θεωρία με τον Κώστα Ιωαννίδη. Μετά συνέχισε τις σπουδές του στο Ελληνικό ωδείων Αθηνών παρακολουθώντας μαθήματα οργάνωσης και ενορχήστρωσης με τον Αναστάσιο Ρεμούνδο. Με κρατική υποτροφία συνέχισε τις Σπουδές του στο Κρατικό Κονσερβατουάρ Τσαϊκόφσκι της Μόσχας με δάσκαλους την Ρίμα Ανατολεβνα Χανανινα στο πιάνο και τον Αλμπερτ Συμεονοβιτς Λεμαν στην σύνθεση αποφοιτώντας με δίπλωμα σύνθεσης και μουσικολογίας. Κατά την διάρκεια των σπουδών του στην Μόσχα κέρδισε το 1ον βραβείο σε τρεις συνεχόμενους διαγωνισμούς ελευθέρου αυτοσχεδιασμού στο πιάνο, πράγμα που πρώτη φορά συνέβη σε τέτοιου είδους διαγωνισμό.
Πραγματοποίησε πολλές συναυλίες στην Κύπρο και το εξωτερικό όπως (Μέξικο, Αυστραλία, Ιταλία, Ισπανία, Ρωσία, Βρετάνια, Ελλάδα, Γερμάνια, Αυστρία) Αντιπροσώπευσε την Κύπρο σε δυο Μπιενάλε νέων στην Μπολόνια (Ιταλίας) και Βαρκελώνη (Ισπανίας) αποσπώντας και στις δυο περιπτώσεις τις καλύτερες κριτικές, εντυπωσιάζοντας με το ταλέντο και την επαγγελματική του παρουσίαση.
Έχει γράψει μουσική για όλα τα είδη και φόρμες και έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες και σύνθετες παγκόσμια. Έργα του έχουν εκτελεστεί από πολλές ορχήστρες και σύνολα του κόσμου όπως την Ακαδημαϊκή Ορχήστρα της Μόσχας, την Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την ορχήστρα της Εθνικής Ραδιοφωνίας του Βουκουρεστίου την Jenaer Philarmonie, την Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, Κρατική συμφωνική ορχήστρα ραδιοφωνίας της Σοφίας και την Duke University Symphony Orchestra, Τρίο Αθηνών, Ευρωπαϊκή Καμεράτα, Χορωδία και Ορχήστρα Στοκχόλμης Ακαδημαική Ορχήστρα Αγ. Πετρούπολης Oltenia Filarmonia ).
Έγραψε μουσική για μεγάλο αριθμό ταινιών ντοκιμαντέρ και πλήθος θεατρικών έργων, ενώ το κλασικό του ρεπερτόριο είναι ανεξάντλητο. Ανάμεσα στα έργα του συγκαταλέγονται 7 συμφωνίες, 3 κονσέρτα για πιάνο, κοντσέρτα για βιολί, Τσέλο, Κλαρίνο, έργα για σόλο πιάνο, μουσική δωματίου (Κουαρτέτα εγχόρδων, έργα για ξύλινα πνευστά, οκτέτα) δυο μπαλέτα, μια Όπερα και πληθώρα άλλων έργων, μεταξύ των οποίων το κονσέρτο για 10 Πιάνα και Ορχήστρα «Μεσαιωνική Κύπρος» και η Χορευτική Σουίτα για 10 Πιανα «Χοροί και Τραγούδια της Πατρίδας μου».
Ο Σάββα τιμήθηκε με 1ο Βραβείο από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου για τη μουσική του στο έργο Μικρές Τραγωδίες του Αλεξάντερ Πούσκιν.
Τον Οκτώβριο του 2005, ο Σάββας Σάββα εντάχθηκε από την Steinway & Sons στη διάσημη λίστα των Steinway Artists, γεγονός που τιμά τόσο τον ίδιο προσωπικά όσο και την Κύπρο γενικότερα αφού αφορά τους κορυφαίους καλλιτέχνες στον κόσμο.
Από το 2005 είναι πρόεδρος του Κέντρου Κυπρίων Συνθετών.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του είχε την τύχη να συνεργαστεί με τον αείμνηστο πιανίστα Νικόλα Οικονόμου όπως και με τον Μίκη Θεοδωράκη.
https://www.facebook.com/cyprussymphony/videos/meet-miranda-papaneocleous-cyso-sub-principal-cellist/203768034567878/
Μιράντα ΠΑΠΑΝΕΟΚΛΕΟΥΣ
γεννήθηκε στη Λευκωσία. Άρχισε μαθήματα βιολοντσέλου σε ηλικία επτά ετών. Ήταν ιδρυτικό μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου, μια εμπειρία που διαμόρφωσε το μέλλον της. Έχει πάρει πτυχίο Μουσικολογίας από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Δίπλωμα βιολοντσέλου από το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών. Κατά την διάρκεια των σπουδών της υπήρξε μέλος της Ορχήστρας Χρωμάτων του Μάνου Χατζιδάκη και συνεργάτης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Αθηνών. Ήταν ξεκάθαρο από τότε, πως την κέρδισε ο χώρος της ορχήστρας έναντι της μουσικολογίας.
Κατέχει θέσει Υποκορυφαίας στην ομάδα των βιολοντσέλων της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.
Έχει παρουσιαστεί ως σολίστ με τη ΣΟΝΚ και ως μέλος πολλών συνόλων μουσικής δωματίου τόσο στην κατηγορία της κλασσικής και σύγχρονης μουσικής (Amiche Quartet, Προμηθέας Quartet, Chronos Ensemble) όσο και με σύνολα που εκτελούν άλλα είδη μουσικής.
Για την ίδια δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία από την γνωριμία και την σύνδεση των ανθρώπων μέσα από την δημιουργική διαδικασία της προετοιμασίας και εκτέλεσης μιας μουσικής παράστασης.
Miranda PAPANEOCLEOUS
was born in Nicosia. She started cello lessons at the age of seven. She was a founding member of the Cyprus Youth Symphony Orchestra, an experience that shaped her future. She holds a degree in Musicology from the Department of Music Studies of the National and Kapodistrian University of Athens and a Cello Diploma from the Hellenic Conservatory of Athens. During her studies she was a member of the Orchestra of Colours of Manos Hatzidakis and a member of the Athens National Opera Orchestra. It was clear from that time that the field of orchestra won her over musicology. She holds the position of Sub-Principal in the cello section of the Cyprus Symphony Orchestra. She has performed as a soloist with the CyYSO and as a member of many chamber music ensembles both in the classical and contemporary music category (Amiche Quartet, Prometheus Quartet, Chronos Ensemble) and with ensembles performing other genres. For her, there is no greater success than meeting and connecting people through the creative process of preparing and performing a musical performance.
Νάγια ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ
είναι απόφοιτη του Royal Conservatoire of Scotland (Master of Arts in Classical & Contemporary Text - Acting), της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής Κάλβου-Καλαμπόκη «Αθηναϊκή Σκηνή» και του Παντείου Πανεπιστημίου (πτυχίο Κοινωνικής Ανθρωπολογίας).
Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στις παραστάσεις, Girls Like That (Anyhow Theatre Ensemble), Setting The Codes for the heart of a Dream (theYard.Residency.22, Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ), 5 Lesbians Eating a Quiche (Εβίτα Ιωάννου/ Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ), Contractions (Anyhow Theatre Ensemble), RAM (Μαρία Βαρνακκίδου), Edward II, Measure for Measure / The Show must go On(line), Bull (Edinburgh Fringe Festival 2019 / Arbery Productions), Βάκχες (Belacqua Theatre / ΔΦΑΕΔ), Suriname (Brief Palava), Splendour, Continuous Shot και Henry V (Royal Conservatoire of Scotland), Twelfth Night (Shakespeare's Globe Higher Education), Lysistrata (Pafos European Capital of Culture 2017), Ιππόλυτος και Ποιό σώμα (ΘΟΚ), That Face (Θέατρο Αμφίκτιο).
Συμμετείχε επίσης σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές του ΡΙΚ, του Alpha Κύπρου και του Ant1, καθώς και σε ταινίες μικρού μήκους.
Παρακολούθησε σεμινάρια, μεταξύ άλλων, με τους Κίμωνα Φιορέτο, Andrei Biziorek, Ros Steen, Ewan Downie, Keith Farquhar (Euro Keith), Γιάννη Λεοντάρη, Izumi Ashizawa, Guillaume Pigé, Δημήτρη Ίμελλο, Sue Dunderdale, The Showstoppers, Αθηνά Κάσιου, Joel Horwood, και Πάρι Ερωτοκρίτου.
Το 2020 ίδρυσε τη θεατρική ομάδα Anyhow Theatre Ensemble (μη κερδοσκοπική εταιρεία), η οποία έχει ως κύριο στόχο την προώθηση του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών.
Naya ANASTASIADOU is a graduate of the Royal Conservatoire of Scotland (Master of Arts in Classical & Contemporary Text - Acting), the Kalvos-Kalaboki School of Drama "Athenian Stage" and Panteion University (degree in Social Anthropology). She participated in many theatre performances and in various TV series of RIK, Alpha Cyprus and Ant1. She attended seminars with, among others, Kimon Fioreto, Andrei Biziorek, Ros Steen, Ewan Downie, Keith Farquhar, Yannis Leontaris, Izumi Ashizawa, Guillaume Pigé, Dimitris Imellos, Sue Dunderdale, The Showstoppers, Athena Cassiou, Joel Horwood, and Paris Erotokritou. In 2020 she founded the theatre group "Anyhow Theatre Ensemble" with the main goal of promoting theatre and performing arts.
Κωνσταντίνα ΜΕΝΟΙΚΟΥ
Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1986. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Βλαδίμηρος Καυκαρίδης» (2015), κάτοχος Master of Arts in Advertising & Marketing του University of Leeds (2008) και πτυχιούχος του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης (2007). Κατέχει επίσης Diploma in Intermediate Certificate Singing (2014, Trinity College of London).
Συμμετείχε στις θεατρικές παραστάσεις Δωδέκατη Νύχτα (2014 - σκηνοθ. Λέανδρου Ταλιώτη), Νίτσα και Λεόντιος και Λένα (2016 - σκηνοθ. Πάρι Ερωτοκρίτου), Θελεστίνα (2017 - σκηνοθ. Αστέριου Πελτέκη), Who I am (2017 - σκηνοθ. Ιωάννη Χαραλάμπους), Φόνισσα (2017 - σκηνοθ. Σπύρου Αντωνέλλου), Σεραφίνα (2020 - σκηνοθ. Ανθούλλη Δημοσθένους), Το κάλεσμα της αλώπεκως (2021 - σκηνοθ. Μιχάλη Κολοκοτρώνη), Ούλλα του γάμου δύσκολα (2022 - σκηνοθ. Ξένιου Ξενοφώντος), Ηλεκτροσόκ (2022 - σκηνοθ. Κυριακής Κωνσταντίνου), Κόκκινη Ρεβάνς (2023 - σκηνοθετημένο αναλόγιο Ξένιου Ξενοφώντος), Ούλλα του γάμου δύσκολα τζαι η νύφη αγκαστρωμένη (2023 - σκηνοθ. Ξένιου Ξενοφώντος).
Τηλεοπτικά πήρε μέρος στο Πέτρινο Ποτάμι (ΡΙΚ), Τα 5 Κλειδιά (ΑΝΤ1), Η Φαμίλια (ALPHA, Κύπρου). Συμμετείχε επίσης στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ Ρε Αλέξης (2020 - επιμ. Χαράλαμπου Αριστοτέλους), σε βιβλιοπαρουσιάσεις για το έργο της Μαρίας Πολυδούρη της Δρος. Στέλλας Αλεξίου (2021 - Σπίτι της Κύπρου/ Πολυχώρο Λόγου & Τέχνης ΡΟΕΣ Λευκωσία) και στις επετειακές εκδηλώσεις για τον Κ. Π. Καβάφη (2023 - διοργ. Δρ. Στέλλα Αλεξίου - Σπίτι της Κύπρου/Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Λάρνακα) με ανάγνωση - τραγούδι μελοποιημένων ποιημάτων.
Konstantina MENOIKOU graduated from the Drama
School "Vladimiros Kafkaridis", holds a MA in Advertising &
Marketing from the University of Leeds and a degree from
the Department of Political Sciences of the University of
Crete. She also holds a Diploma in Intermediate Certificate
Singing (2014, Trinity College of London). She has
participated in theatrical productions and on TV she took
part in "Petrino Potami" (RIK), "Ta 5 Klidia" (ANT1), "Familia"
(ALPHA, Cyprus)
Δέσποινα ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ
κατάγεται από την ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με θέμα τη «Γλωσσοτεχνολογία». Είναι επίσης απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Βλαδίμηρος Καυκαρίδης». Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δημοτική Εκπαίδευση και παράλληλα συμμετέχει σε εκδηλώσεις και δράσεις σχετικές με το θέατρο, την ποίηση και το θεατρικό παιχνίδι.
Despoina KATSANTONI graduated from the
Department of Primary Education of the National and
Kapodistrian University of Athens and holds a MA degree
in "Linguotechnology". She is also a graduate of the Drama
School "Vladimiros Kafkaridis". She works as a teacher in
Primary Education and participates in events and activities
related to theatre and poetry.
Κωνσταντίνα ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη και διανύει το δεύτερο έτος της φοίτησής της στη Δραματική Σχολή « Βλαδίμηρος Καυκαρίδης ».
Στα πλαίσια των
σπουδών της στη δραματική σχολή ,συμμετείχε στο έργο (σε απόσπασμα) « Γυναίκες
από χώμα » του Κοραή Δαμάτη σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Καυκαρίδου, ενώ στο
αρχαίο ρεπερτόριο υποδύθηκε ρόλους από
τα έργα του Αισχύλου: ( Κλυταιμνήστρα – Αγαμέμνων), ( Αγγελιοφόρος – Πέρσες ) σε
σκηνοθεσία του Γιώργου Μουαΐµη. Έχει παρακολουθήσει μεταξύ άλλων το Masterclass Υποκριτικής «Walking & Falling» του Ευδόκιμου Τσολακίδη καθώς
και την τεχνική Meisner
από τον Κίμωνα Φιορέτο στην Αθήνα. Κατέχει γνώσεις πιάνου και συμμετέχει σε αρκετές παραστάσεις χορού Reggaeton, Contemporary και Commercial.
Konstantina GIANNOPOULOU was born in
Thessaloniki and is currently in her second year of studies
at the Drama School "Vladimiros Kafkaridis". She has
attended, among others, the Masterclass of Acting "Walking
& Falling" by Evdokimos Tsolakidis and the Meisner
technique by Kimon Fioreto in Athens. She has piano skills
and participates in several Reggaeton, Contemporary and
Commercial dance performances.